loading...
دانشنامه دانستنی های جهان
Monib Ramazani بازدید : 47 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

آبشار آنجل (Angel Falls) بلندترین  آبشار جهان است که بلندای  آن به۹۷۹ مترمیرسد و در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد.

آبشار آنجل :: Angel Falls

آبشار آنجل :: Angel Falls

چون این آبشار در جنگل‌ های انبوه قرار دارد، تا دهه ۱۹۳۰ که دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود ناشناخته باقی مانده بود. نام این آبشار برگرفته شده از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آورد.

هواپیمای جیمز آنجل

Monib Ramazani بازدید : 49 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بزرگترین گوشی موبایل جهان که در حال کار کردن نیز میباشد سامسونگ SCH-r450 میباشد که به مسنجر سامسونگ مشهور است و  دارای اندازه های  ۴٫۵۷ در ۳٫۴۲ در ۷۲٫ متر میباشد

این گوشی موبایل  با همکاری شرکت سامسونگ و کریکت در  ایلینویز کالیفرنیا پرده برداری شد و در ۱۱ مارچ ۲۰۰۹ به کتاب رکوردهای جهانی گینس راه یافت.

بزرگترین گوشی موبایل جهان

Monib Ramazani بازدید : 35 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

شرکت سوئیسی Golden Dreams نسخه لوکس و قابل ملاحظه‌ای از گوشی هوشمند iPhone 4S ارایه کرده است که نسبت به مدل‌های معمولی موجود در بازار بسیار گران‌تر فروخته می‌شود.

1x1.trans ارایه نسخه لوکس گوشی هوشمند iPhone 4S از Golden Dreams به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایستنا،  این گوشی هوشمند که با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت تکمیل شده است، در ۵ کلاس مختلف تکمیل شده که کاربران بنا به سلیقه خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

دو مدل از این گوشی در کلاس Desert هستند که بدنه آن‌ها از چرم تمساح پوشیده شده است، مدل Gold که از جنس طلای ۲۴ و ۱۸ عیار ساخته شده است و مدل Diomond که ۴ هزار قطعه الماس را پشت خود جا داده است.

1x1.trans ارایه نسخه لوکس گوشی هوشمند iPhone 4S از Golden Dreams این گوشی‌های زیبا که در نگاه اول توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کنند، به خاطر قیمت بالای خود امکان خرید را برای عموم کاربران مقدور نکرده‌اند.

1x1.trans ارایه نسخه لوکس گوشی هوشمند iPhone 4S از Golden Dreams این طور که شرکت سوئیسی یاد شده اعلام کرده است، قیمت مدل Desert از ۱۹۹۰ فرانک سوئیس(۲۱۷۶ دلار آمریکا) آغاز می‌شود، قیمت مدل Gold از ۲۲۹۰ فرانک(۲۵۰۴ دلار) به بالا اعلام شده است و قیمت مدل Diamond نیز بسته به وزن و تعداد الماس‌ها تغییر می‌کند.

این گوشی‌ها در تعداد محدود ساخته‌ شده اند و کاربران در سراسر دنیا می‌توانند به صورت اینترنتی آن‌ها را خریداری کنند.

خبر های مرتبط:

Monib Ramazani بازدید : 44 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

گران ترین شماره تلفن همراهی که تاکنون به فروش رفته است شماره ۶۶۶ ۶۶۶۶ میباشد که در ۲۲ می ۲۰۰۶ در یک حراجی نیکوکارانه در قطر و توسط شرکت کیو تل(Qtel ) با قیمت ۲ میلیون ۷۰۰ هزار دلار به یک ناشناس فروخته شد.و به نظر میرسید خود قطری ها علاقه ای به خریداری این شماره نداشتند.

گران ترین شماره تلفن همراه جهان

گران ترین شماره تلفن همراه جهان

این شماره از ۷ شش تشکیل شده که کمی تداعی گر عدد ۶۶۶ که عددی شیطانیست میباشد.همانطور که میدانید در اروپا و آمریکا مسیحیان این عدد را نمادی از شیطان میدانند و این عدد در یهودیت عددی مقدس است زیرا آن را نماد شش جهت یعنی:بالا،پایین،شمال،جنوب،شرق و غرب میدانند.

رکورد قبلی گران ترین شماره تلفن همراه جهان،شماره ۸۸۸۸ ۸۸۸۸ بود که به هواپیمایی سی چوآن (Sichuan Airlines)فروخته شد.عدد ۸ بر خلاف عدد ۴ که برای چینی ها عددی نحس میباشد،عددی مقدس و خوش شانس است.

Monib Ramazani بازدید : 38 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

پل استندر۴۳ ساله  وتیمش  ایندی بویز (Indy Boys Inc) در براونسبورگ در ایالت ایندیانا پلیس در آمریکا یک موتور جت جنگنده ی فانتوم را بر روی یک اتوبوس زرد مدرسه قرار دادند که باعث  شد تا سرعت آن به ۵۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

سریع ترین اتوبوس مدرسه جهان

مردم نمی توانستند آنچه را که با چشم می بینند باور کنند زمانی که۲۴ متر شعله های آتش و ابری از دود غلیظ رامی دیدند حال آنکه در حدود۱۵۰  گالن سوخت هواپیمایی مصرف می شد تا دریک چهارم مسیر،  سرعت بر روی آسفالت به ۵۶۳ کیلومتر بر ساعت برسد.

استندر در مصاحبه با تلگراف انگلستان ،  توضیح داد که انگیزه او از ساخت سریعترین اتوبوس مدرسه ی جهان بیانیه ای بر علیه مصرف مواد مخدر در خیابان است.

آقای استندر ۴۳ ساله، گفت : “من سریعترین اتوبوس مدرسه در جهان را به دو دلیل ساخته ام :اول  برای سرگرمی مردم است چون درباره ی اتوبوس جتی صحبت می کنندو دوم اینکه بچه ها را از مصرف مواد مخدر منع کنم،جت ها خیلی داغ هستند ولی موارد مخدر نه !”

من سریعترین  اتوبوس مدرسه ی جهان را  خودم ساختم. هیچ راهی وجود ندارد تا یک اتوبوس بتواند در این سرعتی  که من آن را به وجودآوردم ، بماند. ما آن را درمدارس نمایش دادیم و  تلاش کردیم تا به آنها نشان دهیم که زندگی بیشتر از نشستن در پای کامپیوتر است.

سازندگان اتوبوس در تو ضیح قابلیت رساندن سرعت به بیشتر از ۵۹۰ کیلومتر در ساعت،  آن را به عنوان هواپیمای اتوبوسی ، با ۴۲۰۰۰ اسب  بخارتوصیف می کنند که۱۵۰ گالن  سوخت را در یک چهارم مسیر می سوزاند تا حرکتی تماشایی و حیرت انگیز با بر جا گذاشتن  یک دنباله ی ۲۴ متری از شعله های آتش داشته باشد.

آقای استندر  مکانیک ماهر و خود آموخته ای است و می گوید که اوبه ساختن چیزهایی که سریع حرکت می کنند علاقمند است.او گفت که من تنها یک اتوبوس مدرسه ی قدیمی خریدم و  فقط  ۵% از قسمتهای اصلی را داشتم.در واقع بسیاری ازقسمتهای دیگر دست ساز هستند وانواعی نیز از فلزات مورد استفاده  یک هواپیما بود.

هنوز هم اتوبوس های زیادی رها می شوند که قطعات کوچکی در جلوی آنهاست و البته دستگیره و درها کامل هستند.

“من در مزرعه بزرگ شدم و به شما این حقیقت را می گویم که همیشه می خواستم خودم چیزها را یاد بگیرم و مدرسه را زیاد دوست نداشتم.” من حدس می زنم این یک تلافی  است برای همه آن روزهایی که آهسته به  مدرسه می رفتم  و حالا هر طور که بخواهم می روم.

Monib Ramazani بازدید : 37 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

ساخت دراز ترین تونل جهان در کوه های آلپ در سوئیس، پس از ۱۵سال، با شادی کارگران حفاری آن به پایان رسید.

درازترین تونل جهان

درازترین تونل جهان

پس از کوبیده شدن آخرین ضربه های دستگاه بزرگ حفاری در صخره های کوه های آلپ، کارگران از دو طرف تونل به هم رسیدند و ابراز خوشحالی کردند.

“موریتز لیونبرگر” وزیر راه و ترابری سویس گفت: اینجا در دل کوه های آلپ سوییس یکی از بزرگترین طرح های زیست محیطی در اروپــا تبدیل به واقعیت شد.

این تونل ۵۷ کیلومتری که با هزینه هفت میلیارد یورو در مدت ۱۵ سال ساخته شده، بخش اصلی یک شبکه جدید راه آهن است که از سال ۲۰۱۷ آغاز به کار می کند و سبب کاهش آلودگی و ازدحام در مناطق کوهستانی آلپ خواهد شد.

Monib Ramazani بازدید : 40 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بوزینه بزرگ  و درنده خوی نر به نام مندریل (Mandrillus sphinx ) یا میمون انسان نمای استوایی غرب آفریقا با سرمتوسط و طول بدنی حدود ۶۱-۷۶ سانتی مترو طول دم  ۵٫۲-۷٫۶ سانتی متر بزرگترین گونه میمون در جهان می باشد .

مندریل :: Mandrillus sphinx

مندریل :: Mandrillus sphinx

نرهای  بزرگسال به طور متوسط وزنی حدود ۲۵ کیلوگرم  دارند ، اگر چه بعضی از نمونه ها  با وزن  ۵۴ کیلوگرم و اندازه  ۵۰٫۸ سانتی مترنیز شناخته شده اند. این بوزینه بزرگ و
زشت و درنده خو همچنین یکی از رنگارنگ ترین پستانداران می باشد  ،که دارای باسن های آبی ،صورت قرمز راه راه و ریش زرد است.

Monib Ramazani بازدید : 46 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

نیکلاس ارتیز، پسر۱۱ ساله اهل رنوی  آمریکا ، همواره به بدنسازی و وزنه برداری علاقه مند بوده و از طرفداران کشتی می باشد.
آخرین دست آورد نیکلاس ارتیزدر بلند کردن دوست ۵۸ کیلویی خودش کریس بود که او را با سر بلند کرد و به  مدت ۲ دقیقه نگه داشت و رکورد جهانی قوی ترین پسر جهان را ثبت کرد! این رکورد ، به درستی توسط حاضران گواهی شده است و نیکلاس ارتیز به عنوان قوی ترین پسر در جهان شناخته شده است!

قوی ترین پسر جهان

قوی ترین پسر جهان

قهرمان او ابرستاره کشتی کج کریس مسترمی باشد .

نیکلاس با بلند کردن دوستان خود در مدرسه تمرین می کند و او می تواند دوستانش را با وزن ۷۰ کیلو بلند کند.

مادر نیکلاس ، گینگر با افتخار می گوید که او همواره تنومند وسنگین بوده است ودارای استعداد واقعی و شجاعت است.

نیکلاس ارتیز۱۱ ساله است ،دارای  قدی به اندازه ی  ۱۵۵ سانتی متر بوده ودرکلاس ششم درس می خواند.

Monib Ramazani بازدید : 57 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

به قاره‌ای که پیرامون قطب جنوب زمین را در بر گرفته قاره جنوبگان می‌گویند. این قاره سردترین نقطه کره زمین است و کمابیش همه رویه آن با یخ پوشیده شده است.

کشف قاره جنوبگان در اواخر ژانویه سال ۱۸۲۰ صورت گرفت.

جنوبگان پنجمین قاره بزرگ کره زمین پس از آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی است ولی با این وجود کمترین جمعیت همه قاره‌ها را دارد. همچنین بلندترین میانگین ارتفاع، کمترین میانگین رطوبت و پایین‌ترین میانگین دما در میان همه قاره‌های جهان به این قاره تعلق دارد.

جنوبگان :: Antarctica

جنوبگان :: Antarctica

باور به وجود سرزمینی جنوبگانی یعنی قاره‌ای بس بزرگ که در دورترین نقطه کره زمین قرار گرفته باشد تا بتواند “توازن” کره زمین را در برابر خشکی‌های عظیم شمال آن حفظ کند از زمان بطلمیوس یعنی سده نخست میلادی وجود داشته است. بطلمیوس این مسئله را مطرح می‌کرد که وجود چنین سرزمینی برای حفظ قرینگی خشکی‌ها لازم است. ترسیم خشکی‌های بزرگی در جنوب کره زمین در نقشه‌های قدیمی رایج بود از جمله در نقشه‌های معروف پیری رئیس، دریاسالار ترکیه عثمانی (از سده ۱۶). حتی پس از این‌که در اواخر سده هفدهم کاشفان دریافتند که آمریکای جنوبی و استرالیا جزئی از “جنوبگان” افسانه‌ای نیستند باز در باور جغرافیدانان آن دوره، منطقه قطب جنوب بسیار بزرگ‌تر از مساحت راستین آن تصور می‌شد.

پنگوئن فرمانفرما از پرندگانی است که در این قاره زندگی می‌کند.پنگوئنها موجوداتی ماهی خور با قدی ۱ متراند.دشمن اصلی آنها شیر دریایی است.بوی بدن پنگوئنها سار است

Monib Ramazani بازدید : 46 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

فلیکس زمگز (Feliks Zemdegs) نوجوان ۱۴ ساله استرالیایی توانست با درست کردن مکعب روبیک ۳ در ۳ در ۳ ،در ۶٫۷۷ ثانیه رکورد سریع ترین زمان درست کردن مکعب روبیک را بشکند و نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت نماید.وی این کا را در دانشگاه  RMIT استرالیا انجام داد.
رکورد قبلی این کار ۷٫۸ ثانیه بود که فلیکس توانست با اختلاف اندکی این رکورد جهانی را از آن خود کند.

فلیکس زمگز :: Feliks Zemdegs

فلیکس زمگز :: Feliks Zemdegs

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از کدام یک از موضوعات زیر خوشتان می آید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 125
  • بازدید کلی : 15,944