loading...
دانشنامه دانستنی های جهان
Monib Ramazani بازدید : 46 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

در حال حاضر ثروتمندترین و پول‏دارترین فرد در جهان کارلوس اسلیم حلو ( Carlos Slim Helú ) از مکزیک می باشد.

کارلوس اسلیم حلو :: Carlos Slim Helú

کارلوس اسلیم حلو :: Carlos Slim Helú

ثروت وی هم اکنون ۵۳٫۵ میلیارد دلار می باشد.اسلیم نقش عمده‌ای در صنایع ارتباطی در مکزیک و آمریکای لاتین دارد. او شرکتهای Teléfonos de México ٬ Telcel و América Móvil را اداره می‌کند.
وی زاده ۲۸ ژانویه ۱۹۴۰ در مکزیکو سیتی می باشد.

Monib Ramazani بازدید : 42 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

در مسابقه جهانی برگزار شده توسط ال جی موبایل در نیویورک برای سریعترین تایپ روی یک گوشی هوشمند نوجوان استرالیایی ( Cheong Kit Au ) توانست با تایپ ۲۶۴ کاراکتر در ۱ دقیقه و ۱۷٫۳ ثانیه رکورد سریعترین تایپ روی یک گوشی هوشمند را از آن خود کند.

Cheong Kit Au سریعترین تایپیست گوشی هوشمند

Cheong Kit Au سریعترین تایپیست گوشی هوشمند

در این مسابقه که شرکت کنندگانی از کشورهای گوناگون حضور داشتند هر کس باید با یک صفحه کلید کورتی ۲۶۴ کاراکتر را تایپ می کرد.

Monib Ramazani بازدید : 52 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بزرگترین و بدترین فاجعه دریایی جهان پس از غرق شدن کشتی آلمانی ویلهلم گوست‏لف (  Wilhelm Gustloff ) با بیش از ۹۳۴۳ کشته رخ داد.
ویلهلم گوست‌لوف نام یک کشتی مسافربری ساخته شده در بخش کشتی سازی شرکت بلهم و فوس ( Blohm & Voss ) در آلمان بود. نام این کشتی پس از کشته شدن رهبر تشکیلات حزب نازی کشور سوییس، ویلهلم گوست‌لوف، برگزیده شد. این کشتی در ۵ مه ۱۹۳۷ به آب انداخته شده، و وزنش نزدیک به ۲۴٬۰۰۰ تُن بود.

کشتی ویلهلم گوست‌لوف پیش از جنگ جهانی دوم و در تابستان سال ۱۹۳۹، پس از پیروزی نیروهای ملی‌گرای اسپانیا به فرماندهی فرانکو، وظیفه داشت تا نیروهای لژیون کندور را از اسپانیا به آلمان بازگرداند.

ام وی ویلهلم گوست‏لف :: MV Wilhelm Gustloff

ام وی ویلهلم گوست‏لف :: MV Wilhelm Gustloff

این کشتی پس از آن و در میان جنگ، همانند یک بیمارستان دریایی به کار گرفته شد و در نخستین ماموریت خود در دریای بالتیک، ۶۵۰ نفر از سربازان زخمی لهستانی را پذیرا شد.

سفر نهایی کشتی ویلهلم گوست‌لوف در واپسین روزهای جنگ دوم، در شب ۳۰ ژانویه ۱۹۴۵، با هدف پیدا کردن شهروندان غیرنظامی، سربازان نیروی دریایی آلمان و بسیاری از زخمیان جنگ که در پروس شرقی به محاصره نیروهای ارتش سرخ درآمده بودند، از بندر گوتن‌هافن به سوی شهر کیل بود. آمار مسافران کشتی عبارت بود از ۱۷۳ نفر خدمه، ۹۱۸ نفر افسر و پرسنل آموزشی و مردان یگان دوم زیردریایی آلمان، ۳۷۳ نفر پرسنل زن کمک رسان، ۱۶۲ نفر سرباز زخمی، و همچنین ۸٬۹۵۶ نفر مهاجر جنگ زده، که در کل شمار آنان نزدیک به ۱۰٬۵۸۲ نفر می‌رسید.

کشتی بخاطر همراه نبودن محافظان کافی، بزودی از سوی نیروهای روسی شناسایی شد و زیردریایی اس-۱۳، به فرماندهی کاپیتان درجه سه الکساندر مارینسکو، سه اژدر به‌سویش شلیک کرد. مسافران کشتی و مهاجرین پس از انفجار با وحشت بسوی قایق‌های نجات روانه شدند. بسیاری از انفجار ناشی از سه اژدر و بسیاری دیگر در آبهای سرد و تاریک دریای بالتیک جان باختند. گزارشهای موجود از تلاش فراوان مادران برای نجات فرزندان و کشتگانی می‌گویند که نتوانسته بودند از جلیقه نجات استفاده کنند. کشتی در کمتر از ۴۵ دقیقه غرق شد و نیروهای آلمانی تلاش کردند تا سایر بازماندگان را نجات دهند. شمار کشتگان برپایه آمار موجود، نزدیک به ۹٬۳۴۳ مرد، زن و کودک است که گویای بزرگترین و بدترین فاجعه دریایی در جهان می باشد.

Monib Ramazani بازدید : 39 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بزرگترین کلکسیون اسباب بازی جهان را جری گرین ( Jerry Greene ) آمریکایی در ۵۰ سال با بیش از ۳۵۰۰۰ هزار اسباب بازی های گوناگون و قطارهای بازی گردآوری کرد.
اسباب بازی های کمیاب و دست ساز از اروپا و امریکا که بیشتر در سال های ۱۸۵۰ تا ۱۹۴۰ تولید شده اند،در این کلکسیون ویژه وجود دارند.

نمایی از کلکسیون جرنی

نمایی از کلکسیون جرنی

جری گرین این کلکسیون را در ۵ اتاق از زیر زمین خانه خود در فیلادلفیا نگهداری می کند.نام این کلکسیون جرنی ( Jerni Collection ) می باشد که از نام خود یعنی جری و نام همسرش نینا گرفته شده است.
هم اکنون این کلکسیون برای فروش در خانه حراج ( Sotheby’s ) در نیویورک گذاشته شده است.

Monib Ramazani بازدید : 137 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

لیل وین ( Lil Wayne ) رپر نامی آمریکایی توانست با پشتیبانی دوست دارانش رکورد بیشترین لایک خوردن یک پست در فیسبوک در ۲۴ ساعت را با ۵۸۸٫۲۴۳ لایک از آن خود کند.

لیل وین :: Lil Wayne

لیل وین :: Lil Wayne

وی در صفحه فیسبوک خود پیامی برای دوست دارانش گذاشت و از آن ها درخواست کرد :

همه این پست را لایک بزنید.من تلاش می کنم تا رکورد بیشترین لایک خوردن یک پست در ۲۴ ساعت را در گینس از آن خود کنم.بیایید تا آن (رکورد) دریافت شود.

پس از آن بود که دوست دارانش در ۲۴ ساعت ۵۸۸٫۲۴۳ بار این پست را لایک زده و نام وی به کتاب رکوردهای جهانی گینس وارد شد.

Monib Ramazani بازدید : 49 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

سازنده  ایگلو ( Eric Ouellette ) و گروهش در گرند فالس در کانادا با به کار بردن ۲۵۰۰ بلوک یخی یک گنبد ایگلو ساخته اند که قطر آن ۹٫۳ متر و۵٫۴ متر بلندا دارد که میشود ۳۰۰ نفر در آن جا شود.

بزرگترین گنبد ایگلو :: Largest dome igloo

بزرگترین گنبد ایگلو :: Largest dome igloo

آنها توانستند رکورد پیشین بزرگترین گنبد ایگلو در جهان را بشکنند.

ایگلو کلبه‌های یخی اسکیموها است که با استفاده از بلوک‌های برف و یخ ساخته می‌شود.ویکی پدیا

Monib Ramazani بازدید : 50 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

در یک بازی فوتبال بین دو تیم آرژانتینی ( rivals Claypole ) و ( Victoriano Arenas ) در بوینس آیرس داور این بازی دیمین روبینو ( Damian Rubino ) با نشان دادن ۳۶ کارت قرمز،رکورد بیشترین کارت قرمز در یک بازی را شکست.

روبینو در حال نشان دادن کارت قرمز

روبینو در حال نشان دادن کارت قرمز

روبینو در این بازی به تمامی ۲۲ بازیکن و کادر فنی تیم ها به دلیل درگیری میان آن ها کارت قرمز نشان داد.
همچنین جالب است بدانید رکورد پیشین نیز با ۲۰ کارت قرمز در یک بازی در پاراگوئه به دست آمده بود.

Monib Ramazani بازدید : 48 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

گرانترین کیف دستی جهان،”کیف الماس ۱۰۰۱ شب مواود ( The Mouawad 1001 Nights Diamond Purse ) نام دارد که با بیش از ۴۵۱۷ الماس (۱۰۵ الماس زرد،۵۶ الماس صورتی و ۴۳۵۶ الماس بی رنگ) با وزن ۳۸۱٫۹۲ قیراط ساخته شده است.
این کیف دستی یک شاهکار به شمار می آید که توسط رابرت مواود ( Robert Mouawad ) و ۱۰ هنرمند دیگر ساخته شده است و ۸۸۰۰ ساعت نیز زمان برده است.

کیف الماس 1001 شب مواود :: The Mouawad 1001 Nights Diamond Purse

کیف الماس ۱۰۰۱ شب مواود :: The Mouawad 1001 Nights Diamond Purse

این کیف در نمایشگاه جواهرات و ساعت دوحه توسط فرد و پاسکال مواود ( Fred and Pascal Mouawad ) از کمپانی خانه مواود ( House of Mouawad )  پرده برداری شد.
در این کیف همچنین ۱۸ قیراط طلا به کار رفته است و ۳٫۸ میلیون دلار قیمت دارد.

Monib Ramazani بازدید : 49 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

یک میلیونر از شمال چین با پرداخت ۱٫۶ میلیون دلار برای خرید یک سگ قرمز تبتی از نژاد ماستیف ( Mastiff ) رکورد گرانترین سگ جهان را شکست.
گرانقیمت ترین سگ جهان که به رنگ قرمز می باشد هانگ دانگ ( Hong Dong ) نام دارد.این سگ ۱۱ ماهه از نژاد سگ های بزرگ می باشد و بیش از ۸۱ کیلوگرم وزن دارد.

هانگ دانگ :: Hong Dong

هانگ دانگ :: Hong Dong

لو لیانگ ( Lu Liang ) صاحب پرورشگاه سگ های تبتی ماستیف به خبرنگار دیلی تلگراف گفت:من ۱۰ سال پیش این کار را شروع کردم و هرگز فکر نمی کردم روزی همچین پولی ببینم.

Monib Ramazani بازدید : 68 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

نزئیک به ۶۰۰۰ هزار نفر از دوست داران لگو ( lego ) در سائوپائلو ( SAO PAULO ) برزیل با کمک یکدگیر که بیشترشان را نیز بچه ها تشکیل می دادن توانستند بیش از ۵۰۰ هزار قطعه لگو را با کمک جرثقیل بر روی هم قرار داده و یک برج ۳۱٫۱۹ متری ساخته و رکورد بلندترین سازه ی ساخته شده با لگو را از آن خود کنند.

بلندترین سازه لگویی جهان

بلندترین سازه لگویی جهان

این برج در زمینی قرار گرفته بود که با سیم هایی در برابر باد نگهداری میشد تا از افتادن آن جلوگیری شود.

لِگو قطعات اسباب بازی پلاستیکی است که بصورت آجرهای رنگارنگ و کوچک تهیه می‌شوند و با اتصال به هم قابلیت ساخت اجسام گوناگون را دارند.

نام تجارتی آن لگو می‌باشد که تولیدات آن توسط شرکتی خصوصی در شهر«بی لوند» دانمارک انجام می‌شود.
علامت انحصاری lego در اختیار شرکت اسباب‌بازی‌سازی دانمارکی لگو می‌باشد. این شرکت سازنده نوعی قطعات پلاستیکی می‌باشد که در تهیه آنها از بهترین و جذابترین رنگها استفاده شده‌است. نخستین بار به وسیله نجار دانمارکی به نام «اوله کیرک کریستیانس» در سال ۱۹۳۲ آجره‌های لگو به شکل امروزی طراحی شد. واژه lego برگرفته از کلمه leg godt به معنی خوب بازی کردن است. این کلمه به معنی گردآوری و خو جفت کردن هم هست. قطعات لگو با دقت بسیار بالا و با خطایی در حد کمتر از ۲ میکرومتر تولید می‌شوند به طوریکه لگوی تولید شده در سال ۱۹۶۳ با لگویی که امسال تولید می‌شود، جفت می‌شوند.از هر ۱میلیون قطعه لگو تولید شده تنها ۱۸ عدد استاندارد لازم را ندارند. از سال ۱۹۶۳ به بعد لگو از ماده به نام ABS یا acrylonitrile butadiene styrene تولید می‌شود.ویکی پدیا

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از کدام یک از موضوعات زیر خوشتان می آید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 151
  • بازدید کلی : 15,970