loading...
دانشنامه دانستنی های جهان
Monib Ramazani بازدید : 32 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

درحالی‌که قیمت تلفن‌های هوشمند در جهان رو به کاهش است، عرضه ارزان‌ترین تلفن همراه جهان به نام آلکاتل OT-209 با قیمت ۹۹ پنی (۱۶۷۰ تومان) در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کارفون‌ورهاوس در انگلستان آغاز شد.

آلکاتل alcatel ot-209

آلکاتل alcatel ot-209

در دهه ۱۹۸۰ که موبایل‌ها برای اولین بار عرضه شدند، به اندازه یک آجر بودند، چند هزار دلار قیمت داشتند و فقط تاجران ثروتمند و صاحبان مشاغل پردرآمد از آن‌ها استفاده می‌کردند. اما امروزه شما می‌توانید یک گوشی تلفن همراه را با قیمتی ارزان‌تر از یک فنجان قهوه خریداری کنید.
به گزارش تلگراف، کارفون‌ورهاوس که بزرگ‌ترین خرده‌فروش مستقل تلفن‌های همراه در اروپاست، به تازگی فروش ارزان‌ترین تلفن همراه را به قیمت ۹۹ پنی (۱۶۷۰ تومان) آغاز کرده است.

چارلز داتسون بنیان‌گذار و رئیس کارفون‌ورهاوس در این باره گفت: «این ارزان‌ترین موبایلی است که تاکنون به فروش رفته است. ما از روز جمعه فروش آلکاتل OT-209 را در سراسر انگلستان آغاز کردیم. البته علی‌رغم قیمت بسیار پایین این تلفن‌های همراه، بعید می‌دانم در کریسمس امسال استقبال چشمگیری از آن‌ها صورت گیرد».
او ادامه داد: «این روزها اگر شما نتوانید با تلفن همراهتان به سایت‌های اجتماعی سری بزنید و ای‌میل خود را چک کنید، نباید انتظار فروش بالایی هم داشته باشید. اما به هر حال مشتری‌ها می‌توانند فقط با پرداخت ۹۹ پنی برای یک گوشی همراه و ۱۰ پوند (۱۶۷۰۰ تومان) برای خرید یک خط ارتباطی صاحب موبایل شوند».
آقای داتسون که صاحب ۳۲٫۵ درصد از سهام کارفون است، پیش‌بینی کرد کریسمس امسال بازار تلفن‌های پیش‌پرداخت(pre- pay) منفجر خواهد شد چرا که قیمت تلفن‌های هوشمند و پیچیده هم‌چنان در حال کاهش است.


Monib Ramazani بازدید : 56 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بزرگ ترین کفش جهان در اندازه ۵۰٫۵۰ در ۲٫۱۱ و بلندای ۲٫۹۰  متر در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰ در روز جشن رکوردهای جهانی گینس در آمستردام هلند ساخته شد.

بزرگ ترین کفش جهان :: The World's Largest Shoe

بزرگ ترین کفش جهان :: The World's Largest Shoe

این کفش یک نمونه از کفش Converse Chuck Taylor All Star می باشد که برابر است با اندازه ۸۴۵ بریتانیا .

بزرگ ترین کفش جهان :: The World's Largest Shoe

بزرگ ترین کفش جهان :: The World's Largest Shoe

جالب است بدانید یک نمونه از این کفش با شماره ۳۹ توسط یک مانکن پوشیده می شد که بزرگترین کفش در نوع خود بود.

بزرگ ترین کفش جهان :: The World's Largest Shoe

بزرگ ترین کفش جهان :: The World's Largest Shoe

Monib Ramazani بازدید : 58 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

رود آمازون پرآب‌ترین رود جهان که در آمریکای جنوبی جریان دارد و به اقیانوس اطلس می‌ریزد. آب این رودخانه در هنگام ریختن به دریا بیشتر از مجموع آب ده رودخانه پرآب بعدی جهان است.رود آمازون همچنین پس از رود نیل درازترین رود جهان است.

تصویر ماهواره‏ ای ناسا از رود آمارون

تصویر ماهواره‏ ای ناسا از رود آمارون

پهنای رود آمازون در فصل خشکی و کم آبی به ۱٫۶ تا ۱۰ کیلومتر و در فصل های پر آبی به ۴۲ کیلومتر نیز می رسد.
در فصل کم آبی مساحت زمین های پوشیده از آب به ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع می رسد و در فصل پر آبی مساحت زمین های پوشیده شده از آب به ۳۵۰ هزار کیلومتر مربع هم می رسد.
حوزه آبخیز رود آمازون ۷٬۰۵۰٬۷۰۰ کیلومتر مربع است.

Monib Ramazani بازدید : 49 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

ودروی خورشیدی ساخته شده به دست یک گروه استرالیایی از دانشگاه نیو سات ولز ( New South Wales ) با نام ( Sunswift IVy ) دارای سرعت متوسط ۸۸٫۸ کیلومتر بر ساعت می باشد که در یک پایگاه نیروی دریایی در نیو سات ولز اندازه گیری شد و رکورد سریعترین اتومبیل خورشیدی جهان را از آن خود کرد.

خودروی خورشیدی Sunswift IVy

خودروی خورشیدی Sunswift IVy

این خودروی خورشیدی دارای یک آرایه از ۴۰۰ سلول سیلیکونی می باشد که آن را دانشجویان دانشکده مهندسی سیدنی از نیو سات ولز طراحی و ساختند.
نماینده رسمی موسسه رکوردهای جهانی گینس نیز در زمان سنجش سرعت این خودرو در آنجا حضور داشت.
موتور این خودرو برای رسیدن به سرعت ۸۸٫۸ کیلومتر بر ساعت تنها نیاز به ۱۳۰۰ وات انرژی خورشیدی دارد یعنی همان انرژی که یک تستر برای برشته کردن دو تکه نان نیاز دارد.
وزن این خودور به دلیل استفاده از فیبر کربنی برای بدنه اش یک دهم وزن یک خودروی معمولی و بالاترین سرعت آن ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت است ،همچنین مانند یک خودروی خانوادگی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

برای ساخت این خودروی خورشیدی سه چرخه دانشجویان ۱۸ ماه وقت و ۲۸۰ هزار دلار صرف کردند

Monib Ramazani بازدید : 48 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

1645 کونگ‏فو کار پزشک چینی سبک های گوناگون به رهبری یک استاد برجسته کونگ‏فو در شهر کولون ( Kowloon ) هنگ کنگ با اجرای همزمان کونگ‏فوی چینی(سبک پایه) در زمین ورزشی شام شویی پو ( Sham Shui Po )،رکورد بزرگترین نمایش کونگ‏فوی سبک های گوناگون را از آن خود کردند .

وربزرگ‏ترین نمایش کونگ‏فوی سبک های گوناگون

بزرگ‏ترین نمایش کونگ‏فوی سبک های گوناگون

این نمایش همراه با موسیقی سنتی (General’s Command) که برای نمایش های کونگ فو به کار می رود اجرا شد.
نمایش تنها ۵ دقیقه زمان برد تا بتوانند رکورد بزرگترین نمایش کونگ‏فو با سبک های گوناگون را از آن خود کنند.

Monib Ramazani بازدید : 50 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

خانم جوانا هریسیم ( Joanna Harasym ) استاد دانشگاه لهستانی با ساخت ویفری از پوست گندم سیاه،که هیچ گونه گلوتنی ندارد و سرشار از آنتی اکسیدان است و همچنین کالری آن صفر می باشد توانست کم کالری‏ترین ویفر جهان را درست کند.

جوانا هریسیم :: Joanna Harasym

جوانا هریسیم :: Joanna Harasym

Monib Ramazani بازدید : 51 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

برج خلیفه ( Burj Khalifa ) آسمان‏خراشی ست در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی که بلندترین ساختمان و بلندترین سازه ی ساخت بشر می باشد و دارای ۱۶۰ طبقه و ۸۲۸ متر بلندا می باشد.
کار ساخت برج خلیفه در ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۴ آغاز و در ۱ اکتبر ۲۰۰۹ به پایان رسید،که در ۴ ژانویه ۲۰۱۰ نیز بازگشایی شد.

برج خیلفه :: Burj Khalifa

برج خیلفه :: Burj Khalifa

این برج در خیابان شیخ زاید در دبی واقع شده و دارای بخش‌هایی با کاربردهای تفریحی، مسکونی، تجاری و اداری می‌باشد و بخشی از آن نیز به عنوان هتل درنظر گرفته شده‌است.

Monib Ramazani بازدید : 46 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

شروتی پاندی ( Shruti Pandey ) دختر ۶ ساله هندی جوان‏ترین مربی یوگا در جهان است.
شروتی در یک آشرام به بیش از ۳۰ بزرگسال،یوگا آموزش می دهد که کلاس وی از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح در شهر الله آباد در استان اوتار پرادش هندوستان آغاز می شود.وی ۲ سال است که در حال آموزش به دیگران است.

شروتی پاندی :: Shruti Pandey

شروتی پاندی :: Shruti Pandey

مربی وی هری چیتان ( Hari Chetan ) که ۳۵ سال است یوگا آموزش می دهد کی گوید:شروتی بسیار خوب همه چیز را یاد می گیرد،وی پس از ۶ ماه سخت ترین کارها را به آسانی انجام می داد و همه را شگفت زده کرده بود.

آشرام در زبان سانسکریت به مکانی گفته می‌شود که مردان و زنان روحی در آن زندگی می‌کنند.درپارسی همان خانقاه معنی می‌دهد. در آشرام سکوت وجود دارد و استادان روحی با تعالیم و تمرینات جسمی و روحی به پرتو جویان مدد می رسانند که به درک بالاتر و والاتری از خود و هستی دست یابند.در سرتاسر هند این آشرام‌ها و جود دارندوهرکس می‌تواند با پرداخت مبلغی در این آشرام‌ها به تمرینات و پاکسازی جسم و روح بپردازد.

Monib Ramazani بازدید : 45 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت ( Bugatti Veyron Super Sport ) با سرعت  ۴۳۱٫۷ کیلومتر بر ساعت هم اکنون سریع‏ترین ماشین جهان است.

نوع ساده این خودرو دارای سرعت ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت می باشد.

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت :: Bugatti Veyron Super Sport

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت :: Bugatti Veyron Super Sport

بوگاتی ویرون ای‌بی ۱۶٫۴ ( Bugatti Veyron EB 16.4 ) یک خودروی گرن توریسمو موتور وسط است. این خودرو توسط فولکس واگن طراحی و بوسیله شرکت بوگاتی در فرانسه تولید می‌شود.

نام ویرون از پیر ویرون که قهرمان مسابقه ۲۴ ساعته مردان در سال ۱۹۳۹ با ماشین بوگاتی بود، گرفته شده است.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از کدام یک از موضوعات زیر خوشتان می آید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 113
  • بازدید کلی : 15,932